Grupa Podravka u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) u iznosu od 38,8 milijuna eura, što je gotovo 50 posto više od normalizirane neto dobiti za isto razdoblje lani, kada je iznosila 26 milijuna eura, objavili su u srijedu iz te kompanije.
Operativna
dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) dosegnula je 65,8 milijuna eura,
što je rast od 17,5 milijuna eura, odnosno 36,2 posto.
Prihodi
od prodaje ostvareni su u iznosu od 380,4 milijuna eura i gotovo deset
posto su bili veći. Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3
milijuna eura ili 9,6 posto u odnosu na prvih šest mjeseci lani, dok je
rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio 8,8 milijuna eura ili 10,8
posto.
- Rezultati ostvareni u prvoj polovici godine potvrda su
ispravnosti odluka o transformaciji nastupa na inozemnim tržištima, ali i
upornosti u provedbi tih odluka kojima smo bili posvećeni u proteklom
razdoblju, kazala je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
Posebno,
kako je rekla, mogu biti zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem
profitabilnosti na tržištima zapadne Europe, naročito Njemačke, ali i
Austrije te Amerike. To su tržišta na koja su posebno usmjerili svoju
pozornost. Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je povećanih
količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima prodaju svoje
proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže od onih po kojima ih
prodaju u Hrvatskoj, kazala je Dalić.
Napominje
i kako su uspjeli povećati izvoz, istodobno pozicionirajući Podravkine
proizvode na način na koji to kvaliteta njihova portfelja i zaslužuje.
-
Iako je pred nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su
aktivnosti na unutarnjoj transformaciji Podravkina poslovanja jednako
uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije zbog
svoje opipljivosti. Naravno, zasluge za ova postignuća idu svim
zaposlenicima Podravke koji zajedničkim naporima provode sve naše
zacrtane ciljeve i potrošačima nastavljaju pružati samo najkvalitetnije
usluge i proizvode, poručila je Dalić.
Navela je kako je cijelo
prvo polugodište, kao i ostatak godine obilježen dovršetkom velikih
investicija koje se provode u sklopu Podravkina investicijskog ciklusa
koji je počeo 2021. Tako je otvorena nova Tvornica tjestenine u
Koprivnici, a nedavno i novi pogon za preradu rajčice u Varaždinu.
Dovršena
je također i modernizacija pogona pekare u Mariboru, u Koprivnici je
započela gradnja novog Transportnog centra, a najesen se očekuje
dovršetak i otvorenje logističko-distributivnog centra, najveće
investicije u sklopu Strategije poslovanja Grupe Podravka do 2025.
Iz
Podravke u priopćenju navode kako je završetak prvog polugodišta
obilježen odlukom Fortenova grupe o izboru Podravke kao preferiranog
partnera za kupnju poljoprivrednih kompanija Belje, PIK Vinkovci, Vupik,
Energija Gradec, Belje Agro-vet i Felix. Dovršetak procesa prodaje
slijedit će nakon dodatnih pregovora i usuglašavanja kupoprodajnog
ugovora te dobivanja svih potrebnih odobrenja regulatornih tijela u
Hrvatskoj i regiji.
Iz Podravke napominju kako tijekom cijele
godine nastavljaju s ulaganjima u modernizaciju poljoprivredne
proizvodnje. Jedan od ključnih ciljeva je i daljnje ulaganje u sustave
natapanja, odnosno proširenje poljoprivrednih površina pod natapanjem,
što je preduvjet za uspješnu proizvodnju povrća i jačanje konkurentnosti
domaće poljoprivredne proizvodnje.